Reklamační řád
Obchodní podmínky společnosti
Lillian Vassago s.r.o.
se sídlem Prešovská 337/6, 301 00 Plzeň
identifikační číslo: 02676133
zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Plzni, oddíl C, vložka 29493
pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese http://www.lillianvassago.cz/
- ÚVODNÍ USTANOVENÍ
- Tento reklamační řád (dále jen „Reklamační řád) byl zpracován dle ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen „NOZ“) a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon“) a vztahuje se na zboží (dále jen „Zboží“), u kterého kupující v záruční době uplatnil právo z odpovědnosti za vady (dále jen „Reklamace“) a postup při jeho reklamaci u společnosti Lillian Vassago s.r.o., jako prodávajícího.
- Kupující je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a obchodními podmínkami prodávajícího (dále jen „Obchodní podmínky“). Kupující současně bere na vědomí, že je povinen poskytnout prodávajícímu potřebnou součinnost nezbytnou pro vyřízení reklamace, v opačném případě se lhůty adekvátně prodlužují o čas, ve kterém kupující neposkytl požadovanou součinnost.
- Uzavřením kupní smlouvy a převzetím zboží od prodávajícího kupující vyjadřuje svůj souhlas s tímto Reklamačním řádem a Obchodními podmínkami a potvrzuje, že je s nimi řádně seznámen.
- Prodávající při uzavírání a plnění kupní smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti. Prodávající je podnikatelem, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává kupujícímu Zboží.
- ODPOVĚDNOST PRODÁVAJÍCÍHO ZA VADY ZBOŽÍ A ZÁRUČNÍ DOBA
- Prodávající odpovídá kupujícímu, že Zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá, že v době, kdy kupující Zboží převzal:
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
- zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- Projeví-li se vada v průběhu šesti (6) měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží v době dvaceti čtyř (24) měsíců od jeho převzetí. Záruční doba začíná běžet převzetím Zboží kupujícím. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo Zboží v opravě. V případě výměny Zboží v rámci záruční opravy pokračuje původní záruční doba.
- Za vadu nelze považovat změnu (vlastnosti) Zboží, která vznikla v důsledku jeho opotřebení způsobené obvyklým užíváním, mechanickým poškozením Zboží kupujícím či třetí osobou, prokazatelně nedovolenými zásahy nebo živelnou katastrofou, užíváním v rozporu s návodem ke způsobu zacházení se zbožím nebo pokyny uvedenými v záručním listu, užíváním v rozporu s obecně známými pravidly užívání, v důsledku nedostatečné nebo nevhodné údržby, v důsledku přirozených změn materiálů, z nichž je zboží vyrobeno, pokud předložený záruční list vykazuje zjevné známky provedených změn údajů.
- Odpovědnost Prodávajícího za vady se dále nevztahuje na vady u Zboží prodávané za nižší cenu, a to z důvodu vady, pro kterou byla nižší cena sjednána, a dále na vady u použitého Zboží za vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou mělo Zboží při převzetí kupujícím.
- Na dárky, které prodávající poskytl kupujícímu bezplatně v rámci kupní smlouvy na jiné placené Zboží, nelze uplatnit záruku ani odpovědnost za vady nad rámec zákona. V případě odstoupení od kupní smlouvy je kupující povinen Zboží, které je poskytované jako dárek vrátit v původním stavu prodávajícímu.
- Prodávající odpovídá kupujícímu, že Zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá, že v době, kdy kupující Zboží převzal:
- ZÁRUČNÍ PODMÍNKY
- Při osobním odběru kupujícím, je okamžik převzetí Zboží od prodávajícího okamžikem přechodu nebezpečí škody na Zboží z prodávajícího na kupujícího. Při zasílání zboží přepravcem přechází nebezpečí škody na Zboží okamžikem jeho převzetí kupujícím od přepravce.
- Kupující při osobním převzetí Zboží od prodávajícího zkontroluje stav Zboží, jeho úplnost a nepoškozenost obalů.
- Při převzetí Zboží od přepravce kupující řádně a pečlivě zkontroluje stav zásilky. Kupující dále v den převzetí zkontroluje kompletnost Zboží, zejména že balení obsahuje vše, co obsahovat má. Zjevné poškození Zboží nebo jeho obalu při doručování je třeba ihned řešit s dopravcem a sepsat nesrovnalosti do předávacího protokolu (přepravního listu). Kupující není povinen takovéto Zboží od dopravce převzít, a o zjištěném poškození bez zbytečného odkladu informuje prodávajícího.
- Jestliže kupující Zboží neprohlédne při převzetí, může uplatnit nároky z vad zjistitelných při této prohlídce, pouze pokud prokáže, že tyto vady mělo Zboží již v době přechodu nebezpečí škody na Zboží. Pozdější reklamace neúplnosti Zboží nebo vnějšího poškození Zboží nezbavuje Kupujícího práva věc reklamovat. Prodávající má však možnost prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní smlouvou.
- MÍSTO A ZPŮSOB UPLATNĚNÍ REKLAMACE
- Veškeré zjevné vady Zboží je třeba prodávajícímu nahlásit při osobním převzetí na místě převzetí, nebo, při převzetí od přepravce, je vyznačit v předávacím protokolu přepravce, a dále nahlásit prodávajícímu na e-mail eshop@lillianvassago.cz. Dále prodávající v případě převzetí Zboží od přepravce s poškozeným obalem doporučuje přiložit fotodokumentaci poškození a obalu.
- Reklamaci Zboží může kupující uplatnit osobně v sídle prodávajícího na adrese Lillian Vassago s.r.o. (Zlatnictví Lillian Vassago), Prešovská 337/6, Plzeň, Vnitřní Město, 301 00, tel: +420 725 501 033, kde po předložení daňového dokladu o koupi vyplní pracovník prodávajícího s kupujícím reklamační protokol, nebo reklamované zboží zaslat přepravní službou na tuto adresu. Kupující je povinen při sepisování reklamačního protokolu uvést veškeré požadované údaje, jejichž úplnost a správnost potvrzuje podpisem reklamačního protokolu. V reklamačním protokolu jsou informace, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace je kupujícím, který je spotřebitelem, požadován.
- V případě, že kupující bude zasílat Zboží prodávajícímu přepravní službou, měl by ve vlastním zájmu zabalit reklamované Zboží do vhodného a dostatečně chránícího obalového materiálu vyhovujícího nárokům přepravy tak, aby nedošlo v průběhu přepravy k jeho poškození. U křehkého Zboží by měl zásilku označit příslušnými symboly. Zásilka by měla obsahovat reklamované Zboží (včetně kompletního příslušenství), doporučujeme přiložit kopii daňového dokladu o koupi, detailní popis reklamované závady, kontaktní údaje kupujícího a požadovaný způsob vyřízení reklamace. K tomuto slouží vzorový reklamační formulář, který naleznete ke stažení v tomto odkazu Reklamační formulář ke stažení ZDE nebo Vám jej zašleme na požádání prostřednictvím emailu.
- Kupující je povinen prokazatelným způsobem doložit, že Zboží bylo zakoupeno v internetovém obchodě prodávajícího, a to buď daňovým dokladem o zakoupení zboží nebo záručním listem.
- PRÁVA KUPUJÍCÍHO Z VAD ZBOŽÍ
- V souladu s ustanovením § 2 odstavec 1, písmeno a) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, je spotřebitelem fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.
- Nemá-li Zboží vlastnosti dle čl. 2.1 Reklamačního řádu, může kupující, který je spotřebitel, požadovat i dodání nového Zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud se vada týká pouze součásti Zboží, může kupující, který je spotřebitel, požadovat jen výměnu této součásti, a není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, jedná se o nepodstatné porušení kupní smlouvy. V takovém případě má kupující, který je spotřebitelem, vždy právo výhradně na bezplatné odstranění vady opravou věci.
- Právo na dodání nového Zboží nebo výměnu součásti má kupující, který je spotřebitel, i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující, který je spotřebitel, právo od kupní smlouvy uzavřené s prodávajícím odstoupit. Za opakovaný výskyt vady po opravě se považuje stejná vada, jež byla v záruční době již nejméně dvakrát odstraňována, a která se znovu vyskytne. Bylo-li Zboží v době před uplatněním reklamace opravováno nejméně třikrát pro různé odstranitelné vady, má se za to, že trpí větším počtem vad.
- Pokud kupující, který je spotřebitel, od kupní smlouvy uzavřené s prodávajícím neodstoupí, ani neuplatní právo na dodání nového Zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu, může požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny Zboží. Kupující, který je spotřebitel, má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové Zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo Zboží opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo v případě, že by zjednání nápravy působilo značné obtíže kupujícímu.
- Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud prodávající kupujícího před převzetím Zboží upozornil, že Zboží má vadu, nebo pokud kupující vadu sám způsobil.
- Odstoupení kupujícího od kupní smlouvy je vůči prodávajícímu účinné v okamžiku, kdy je mu předáno nebo doručeno prohlášení kupujícího, který je spotřebitel, o odstoupení od smlouvy, pokud jsou splněny všechny zákonné podmínky dle §2001 a násl. NOZ. V případě odstoupení od smlouvy se smlouva od počátku ruší, a smluvní strany jsou si povinny vrátit vše, co si na jejím základě poskytly. V případě odstoupení od smlouvy je kupující povinen vrátit prodávajícímu kompletní Zboží včetně veškerého příslušenství.
- Pokud má vadu zboží, které bylo prodáno jako použité nebo bylo prodáno se slevou zohledňující jeho nižší kvalitu v době prodeje, má kupující, který je spotřebitel, místo práva na výměnu Zboží právo na přiměřenou slevu.
- REKLAMAČNÍ ŘÍZENÍ A VYŘÍZENÍ REKLAMACE
- Při přijetí Zboží k reklamaci prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době trvání reklamace, případně odůvodnění zamítnutí reklamace.
- Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku, potřebná k odbornému posouzení vady.
- Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím, který je spotřebitel, nedohodne na lhůtě delší. Lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet následující den po uplatnění reklamace. Po uplynutí této lhůty má kupující, který je spotřebitel, stejná práva jako v případě podstatného porušení kupní smlouvy. U kupujícího, který je podnikatelem, není lhůta 30 dnů pro vyřízení reklamace závazná. U kupujícího podnikatele se prodávající zavazuje vyřídit reklamaci zboží nejpozději do 50 dnů. Lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet následující den po uplatnění reklamace.
- vyřízení reklamace prodávající vyrozumí kupujícího telefonicky, SMS, nebo e-mailem, byla-li reklamace uplatněna kupujícím osobně v sídle prodávajícího. Pokud bylo Zboží zasláno k reklamaci přepravní službou, bude po vyřízení reklamace automaticky zasláno na adresu kupujícího spolu s vyjádřením prodávajícího k uplatněné reklamaci, tj. výdejním protokolem reklamace.
- Po vyřízení uznané reklamace opravou nebo výměnou se prodlužuje záruka Zboží o dobu trvání reklamace. Doba trvání reklamace se počítá od dne následujícího po jejím uplatnění do dne, kdy byl kupující o vyřízení reklamace informován.
- Kupující má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů, spojených s uplatněním oprávněné reklamace. Tyto náklady jsou chápány jako nejmenší nutné. Zejména se jedná o poštovné na zaslání reklamace. O proplacení nákladů je kupující povinen požádat bez zbytečného odkladu, nejdéle však do 1 měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.
- Při převzetí Zboží po vyřízení reklamace je kupující povinen zkontrolovat Zboží a jeho soulad s výdejním protokolem reklamace. Kupující dále zkontroluje kompletnost zboží, zejména, že balení obsahuje vše, co obsahovat má. K pozdějším námitkám již nebude přihlíženo. Těmito ujednáními není dotčena zákonná lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění.
- Kupující je povinen reklamaci převzít bez zbytečného odkladu do 30 dnů od ode dne, kdy byl o jejím vyřízení informován. Tato lhůta nemůže uplynout dříve než 60 dnů od podání reklamace. V případě, že reklamace není převzata kupujícím nejpozději posledním dnem lhůty, bude prodávajícím účtováno po jejím marném uplynutí skladné za uložení zboží ve výši 20,- Kč včetně DPH za každý den prodlení.
- Pokud si kupující nevyzvedne zboží z vyřízené reklamace do 6 měsíců ode dne, kdy byl o vyřízení reklamace informován, vyhrazuje si prodávající právo zboží prodat a výtěžek z prodeje použít na úhradu skladného, a případný zůstatek z prodeje zaslat kupujícímu složenkou na jeho adresu.
- Při výdeji zboží po vyřízení reklamace je kupující povinen předložit prodávajícímu doklad, na základě kterého byla věc přijata do reklamace a musí prokázat svoji totožnost platným dokladem totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas), a to za účelem předcházení vzniku škod a zamezení legalizace výnosů pocházející z trestné činnosti. Bez předložení některého z těchto dokladů může prodávající odmítnout zboží vydat či proplatit dobropis. Je-li kupujícím právnická osoba, pak dojde k výdeji zboží či proplacení dobropisu pouze statutárnímu orgánu dané právnické osoby či osobě, která se prokáže ověřenou plnou mocí.
- V připadě uznané reklamace, má kupující právo požadovat od prodejce náklady za dopravu až do výše 130 Kč.
Tento Reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dne 8. 9. 2016 a nahrazuje veškerá předchozí znění.